keskiviikko 1. toukokuuta 2013

Koirahommia, painonpudotusta, sun muuta arjen krääsää

Eli heis jälleen! Minulla on ollut nyt hieman tokkurainen ja väsynyt olo viimeaikoina. Mistä sitten johtuukaan. Nukun aivan tajuttoman paljon ja se tuli kyllä huomattua eilenkin. Muut kun lähtivät vappua viettämään ja poikaystäväni lähti yötöihin, niin itse jäin makkarin sängylle katsomaan telkkaria ja odotin, että tämä tapakatsottava sarja, Salatut elämät, alkaisivat. Noh, empä siinä kerennyt niistäkään kun alkuvideon ääniä kuulemaan kun alkoi silmät painua kiinni ja nukahdin siinä sitten puoli kahdeksan aikoihin... :D Heräsinkin aamulla puoli kahdeksalta, että ihan kivat 12 tunnin unet tuli vedettyä joooh. Eli tällainen hyvin tylsä vappu minulla! : D

Mutta voisin nyt vaikka puhua muustakin, kun nukkumisestani. Eli tosiaan kävimme Edyn kanssa lauantain mätsäreistä innostuneena myös sunnuntaina mätsäreissä. Tästä viikonlopusta sai ihan hyvää kokemusta, kun toiset mätsärit olivat pihalla ja toiset hallissa, niin näki vähän, että miten koira suhtautuu. Eihän Edyllä mitään ongelmaa ollut, sain kyllä puistella päätäni ja ihmetellä miten rauhassa koira oli. Näissä mätsäreissä Edy kilpaili pentuluokassa, sai punaisen nauhan ja tuli kolmanneksi. Hieno poika! :)

Tässä Edyn kanssa sunnuntaina mätsäreissä omaa vuoroa odotellen. :)




Sitten nämä ihanat elämäni eläimet. Kaikki nätisti yhdessä läjässä niin sanotusti. :D Naarasgerbiilien terraario ylimpänä, pojat alempana ja Elmeri elimpana. :)


Ja tietysti elmerin lellimistä ja herkuttamista:


Jooops. :) Minullahan tosiaan tuolla tiedoissa lukee, että harrastan myös ratsastusta. Käyn aina maanantaisin klo 20-21 ratsastustunnilla. Tänämaanantaina minulla olikin vähän erikoisempi tunti, sillä sain mennä ensimmäistä kertaa elämässäni tunnin hepalla ilman satulaa. :D Se ei tuntunut siltä kun olin ajatellut. Luulin, että hepan selkä on pehmoinen, mutta kun sinne ylös kampesin, nii perseessä tuntui kyllä selvästi se hevosen selkäranka ja jo silloin tajusin, että tämän tunnin jälkeen minulla muuten on perse kipeä ainakin sen yhden viikon. :'D Ja on muuten aivan helskutan kipeä!!! Mutta en sano silti, että kokemus olisi ollut huono, en lainkaan. :) Ilman satulaa piti olla niin paljon tarkempi tasapainon kanssa, kun niitä jalustimia ei ollut helpottamassa, mutta olen ylpeä kun en lentänyt sieltä alas, vaikka tuli käveltyä, ravattua, laukattua ja tehtyä kuvioita. : D Ja tosiaan ratsastuksen aloitin uudelleen vasta joulunalla. Aiemmin olin ratsastanut melko epäsäännöllisesti pienenä tyttönä noin kolmen vuoden ajan.

Sitten voisin puhua vähän vielä tuosta painonpudotusprojektistani. :D Kyllähän varmaan kaikki ajattelee, että: "Voi kun olisi ihanaa näyttää hyvältä kaikissa vaatteissa ja uskaltaisi mennä rannalle bikineissä.", noh, empä minä tuosta ajattelusta eroa sitten yhtään. Enhän minä koskaan ole ylipainon puolella ollut painoindexin mukaan, mutta en kyllä tunne oloani hyväksi näinkään. Varsinkaan kun yläasteen jälkeen painoa on tullut nopeasti lisää ja haluan tehdä asialle jotain, ennen kun painoa tulee vielä ENEMMÄN LISÄÄ! Ja sitten onkin vielä hankalempaa ja itsetunto paskempi. Ihmiset sanovat, että enhän minä mikään tukeva, tai lihava ole, mutta kun itse ei viihdy omassa kropassaan, tai tunne vartaloa omakseen, niin ei siinä mikään iloinenkaan voi olla. Tämä ei vain ole minua.

En ole koskaan uskonut mihinkään tällaisiin "laihtudusvalmisteisiin", mutta menimpä sitten kokeilumielessä ostamaan:


En minä ole jumittanut vain paikallani. Projektin aloitin torstaina 25.4 ja minulta on nyt lähtenyt sellaiset 4 kg. Sanon vaan, että suurin osa tuosta lähteneestä painosta on nesteitä, niinkuin aina alussa. Turha paska lähtee pois kehosta, mutta samalla lähti kyllä myös turvotus ja sellainen "pursuva" olo.

Sprite zerosta tulee minun uusi lempijuoma! Vedestähän minä en tykkää, en tiedä miksi, mutta en ole koskaan tykännyt. Sitä juodessa rupeaa kuvottamaan ja se sama on ollut minulla aivan pienestä pitäen. Vettä juon vain oikeasti jos olen läkähdyksissäni, tai liikuntasuorituksen jälkeen. Vihaan myös makeutusaineen makua, koska se jää kummittelemaan niin pitkäksi aikaa suuhun. Varsinkin cocacola (light/zero) se paistaa niin pahasti läpi että YÖK! Kuitenkin tämä Sprite zero yllätti positiivisesti, sillä sieltä tuo makeutusaineen maku ei paista niin pahasti läpi ja maistuu miltei normaalilta spriteltä.


Olemme Edyn kanssa menossa tulevana sunnuntaina agilitypäivään. En ole koskaan mitään agilityhommia harrastanut, taikka sitten kokeillut, joten tästä voi tulla ihan mielenkiintoista! Sitä siis odotellen, moiii! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti