lauantai 27. huhtikuuta 2013

Mätsärin tuloksia!

Jooh, eli alkuun sanon ainakin näin, että jännitin tosiaan niin paljon, että valvoin koko yön, koska en saanut nukutuksi sitten tippaakaan jännitykseltäni... :D Väsymys ei kuitenkaan painanut itse tilanteessakaan, enhän minä siinä jännityksessä kerennyt tuntea väsymystä!

Paikanpäälle mentyämme ilmoitimme Edyn kahteen luokkaan, vaikka aluksi sen piti mennä vaan pentuluokkaan, niin kävikin niin, että Edy kilpaili myös isojen koirien luokassa (yli 40 cm). Alussa oli aivan hirveää sähläämistä. Odottelimme ihan rauhassa, koska pentukehän piti alkaa vasta klo. 13:00, mutta sitten yhdenäkin jo noin puoli yhden aikaan Edy huudettiin kehään, eikä sillä jumatsuide ollut vielä edes näyttelyhihna kaulassa tai muuta. Sotkin siinä alkuun saatanasti ja sen takia olin vähän hermona ekan kehän. Edy sai tästä kehästä sinisen nauhan, vastassa oli sellainen husky/laika/malamuutti- tyyppinen, sinisilmäinen ja oikein kaunis pentu, joka vei punaisen nauhan. Kuitenkin pääsimme kisaamaan sitten sinisten ryhmässä ja Edy tuli siinä neljänneksi. :)



Sitten olikin isojen koirien kehän vuoro, missä Edy oli tosiaan ainokainen pentu, muut olivat jo täysikasvuisia ja hyvän takenteen omaavia. Edy sai omasta paristaan PUNAISEN! Jej! :) Sitten odoteltiinkin, että kaikki muut kisaa ja vielä sinisten kisaus.



Olin kyllä niin ylpeä Edystä! Ensimmäiset näyttelyt koskaan minulla ja koiralla ja miten hienosti tuo koira käyttäytyi paikanpäällä!!! Olin ihan äimällä lyöty taas tämän koiran kanssa. Edy osaa tosiaan tuon yllättämisen taidon, se on huomattu jo niin monet kerrat. 8) Edy juoksi myös todella, TODELLA HYVIN! En olisi uskonut, että tämä koira on ekaa kertaa koskaan juoksemassa tuollaisessa, missä on enemmänkin koiria ja ihmisiä! Huh, olen vieläkin ihan ällikällä lyöty.







Ja nyt siihen aikuisten koirien punaisten loppukehään! Olin niin varma, että siellä aikuisten keskellä, tämä pentu tippuu ekana pois ja olin jo valmis melkein siirtämäänkin koiraa reunan toiselle puolelle kun tuomarin katse osui Edyn kohdalle, mutta kummastuin sitten tosiaan, kun Edyn edestä ja takaa karsiutuu pois koirat ja Edy jatkaa edelleen. Karsiutumista jatkui ja näillä tuloksin Edy tuli isoissa koirissa sijalle 4! :) En voisi olla pojasta yhtään ylpeämpi! Koira tienasi itselleen mukavasti maukkaita tuotepalkintoja. :)))

Sinisen nauhan pentuluokan neljäs:


Punaisen nauhan isojen koirien luokan neljäs:


Ps. Innostuimme niin kovasti, että olemme menossa huomenna Liperin mätsäreihin. 8)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti