perjantai 5. heinäkuuta 2013

Heppailua!

Heis! Viime tekstissä puhuin siitä hevoshommasta ja nyt lisää siitä. Eli tiistaina minun piti mennä katsomaan tuota heppaa, mutta siihen tuli este, koska hevosen omistajan miehen äiti oli joutunut sairaalaan. Uusi aika kuitenkin sovittiin nyt torstaiksi ja pelkäsin, että taas minun tuurillani tapahtuu jotain ja homma peruuntuu (ihan vaan siksi, koska minulle yleensä käy niin, että mikään ei onnistu, tai mene niinkuin on odotettu). : D
Pääsin kuin pääsinkin kuitenkin torstaina lähtemään poikakamun siskon kanssa tallille ja olin niin täpinöissäni ja täynnä jännitystä. : D Tallilla pääsin harjaamaan hevosen ja putsaamaan sen kaviot ennen varusteiden laittoa. Nautin kyllä niin siitä hepan harjailusta, koska en ole ihan hetkeen päässyt sitä tekemään ja putsasin hepan kyllä niin viimeisen päälle, että.. :'D Hepan omistajakin sanoi, että: "Miten joku jaksaa sipistellä noin paljon?", no minä jaksan aivan varmasti, kun tykkään ihan siitä hepan paijjauksestakin kovasti. : D

Onneksi tuo heppa on sen kokoinen, että minäkin persejalkaisena pääsen kapuamaan sinne selkään ilman jakkaraa. :'D Käytiin siinä alkukävelyt tekemässä hiekkatiellä ja sen jälkeen ratsastettiin kentälle, jossa sitten ravailin ja pyörin hepan kanssa. En nyt ekalla kerralla laukannut, kun hepalla on joku lihasjumi toisessa jalassa ja se vähän ontuu sitä. Heppa tuntui ihan kivalta ratsastaa. :) Tosi lempeä ja kiltti kaveri!

Alkukäyntiä heittämässä hiekkatiellä ja vähän heppaan tutustumista. :D Hitto, että miulla voi olla aina niin idiootti ilme muiden ottamissa kuvissa. :'D


Poikaystävä päräytti myös tuonne tallille sitten ratsastuksen loppupäässä. Poikaystäväni siis tosiaan pelkää hevosia ja minä halusin, että hän kokeilee hepan selässä istumista. Aluksi oltiin tosi vastahakoisia, mutta kun sanoin, että jos hän menee muutamaks kierrokseks selkään, nii minä suostun lähtemään kerran talvella hänen kanssa laskettelemaan... Ja joo minulla on traumoja laskettelusta ja jonkin asteen korkeanpaikan/kovan vauhdin kammo, että niin.... :D Mutta tällä lupauksella sain tuon miehen turjakkeen hepan selkään!




Ratsastuksen jälkeen heppalta otettiin varusteet pois, sille suihkutettiin hyttyskarkotetta, sekä puettiin ötököiltä suojaava loimi ja sitten sain viedä sen tarhaansa. :) Hepan omistaja oli ihan positiivisella mielellä, eli joo minä rupean käymään säännöllisesti hoitamassa tätä heppaa. Omistaja puhui myös siitä, että kunhan me saadaan se kämppä, niin minulla voisi olla sellainen mahdollisuus, että ottaisin hepan puoliylläpitoon. :) Elikkä hänellä olisi se lopullinen sanavalta asioihin, mutta kuitenkin heppa olisi tavallaan "yhteinen". Tai hänenhän se olisi tietenkin enimmäkseen, mutta voin käydä tallilla tekemässä asioitani, eikä tiettyihin juttuihin tarvitse kysyä lupaa, mutta hyvä on kuitenkin ilmoittaa niistä varsinaiselle omistajalle. :) Eikä tämä kuulostanut minun korvaani lainkaan pahalta! ;) Hihi, olen niin innoissani koko jutusta!

Tallilta tultuani kävin Edyn kanssa lenkillä ja totesin, että koiralta pitäisi saada virtaa pois ja lähdettiin vielä käymään läheisessä koirapuistossa. Mutta, mutta, joooooooh.... Yritin ottaa koirasta myös "lennokkaita" kuvia, mutta miten kävikään... Edyllä on alkanut hormoonit hyrräämään lähiaikoina (se on myös alkanut isona miehenä merkkaamaan lenkillä!) ja joku oli käynyt luultavasti kiimaisen narttukoiran kanssa ennen meitä koirapuistossa. Arvatkaa vaan, että kiinnostiko koiraa pallon perässä juokseminen???


NO EI!!!

Sain minä kummiskin yhden tyhmän tönötys- kuvan. :(((

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti